تولیدکننده ضدیخ

همچنین راهنمای درست استفاده کردن و زمان تعویض مناسب را در دفترچه راهنمای محصولات خود درج می نماید. تولیدکننده ضدیخ، محصولات خود را به صورت عمده و تکی در اختیار افراد قرار می دهد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق این سایت با مرکز تولید کننده ضدیخ در ارتباط باشید.

وظایف ضدیخ

۱- یکی از مهمترین وظایف ضد یخ، جلوگیری از یخ زدگی در فصول سرد سال است. با توجه به فلزی بودن قطعات خودرو، یخ زدگی آب خودرو باعث آسیب های جبران ناپذیری می شود که ضدیخ با پایین آوردن نقطه انجماد آب، مانع این آسیب ها می گردد. زیرا یخ زدن سیستم خنک کننده باعث انبساط مایع ضدیخ شده، در نتیجه افزایش حجم آن باعث ترک برداشتن دیواره بلوک سیلندر و ترکیدن رادیاتور می شود.


۲- استفاده از ضدیخ در فصل تابستان باعث افزایش نقطه جوش آب شده و مانع از جوش آوردن خودرو خواهد شد. به‌ عنوان مثال، دمای شهر تهران در تابستان گاهی به ۴۰ درجه سانتی ‌گراد نیز می‌ رسد. بنابراین وجود مایعی که بتواند گرمای موتور را در این شرایط کاهش دهد، ضروری می باشد.


۳- یکی از مواردی که باعث افزایش حرارت موتور و جوش آوردن خودرو می‌ شود، عدم رسیدن مایع خنک‌ کننده به برخی از قسمت‌ ها و منافذ است. این امر موجب افزایش دما و در نتیجه جوش آوردن موتور خواهد شد. ضد یخ با کم کردن رسوبات در داخل رادیاتور، تا حدودی زیادی این مشکل را رفع می‌ کند.


۴- خوردگی و اکسید شدن قطعات فلزی موتور، یکی از مشکلاتی است که می ‌تواند هزینه ‌های بسیاری را بر مالکین خودرو تحمیل کند. جلوگیری از خوردگی قطعات فلزی، از مهمترین وظایف ضد یخ می باشد که افراد کمی از این نکته آگاه هستند.

کاربرد ضد یخ

به طور کلی ضدیخ ها علاوه بر ضدیخ بودن کاربرد و وظایف دیگری دارند. ضدجوش بودن و خاصیت رسوب بری از دیگر کاربردهای آنها می باشند. در ادامه به آنها می پردازیم.

ضدیخ ها علاوه بر اینکه نقطه انجماد را کاهش می دهند، به عنوان ضدجوش هم به کار برده می شوند. این ماده باعث افزایش نقطه جوش هم می شود. زیرا به همان اندازه که یخ زدن در خودرو به موتور آسیب می رساند، رسیدن آب به نقطه جوش نیز به آن صدمه وارد می کند. به این دلیل که آب بخار شده در انتقال حرارت، ناتوان است.

چرا باید ضد یخ را تعویض نمود؟

با گذشت زمان، مایع خنک ‌کننده موتور خاصیت اولیه خود را از دست داده و تا حدودی اسیدی می ‌شود. این امر باعث بار الکتریکی پیدا کردن این مایع می گردد. حتی جریان ۰.۲۰ آمپر کافیست تا اجزای فلزی داخل موتور، خوردگی پیدا کنند. آلومینیوم در برابر خوردگی ناشی از الکترولیز بسیار حساس می باشد. معمولا وقتی الکترولیز ضدیخ یا مایع خنک‌ کننده اتفاق می افتد، یعنی دیگر دیر شده و موتور مایع را نشت می ‌دهد. این در حالی است که با تعویض به‌ موقع ضدیخ می ‌توان از الکترولیز مایع خنک‌ کننده جلوگیری نمود.



مشخصات ضدیخ خوب

ضدیخ خوب باید نقطه انجماد آب را تا حداقل دمای ممکن در زمستان پایین آورد و از نقطه جوش بالایی برخوردار باشد و در دمای بالا رسوب نکند. همچنین از نظر شیمیایی و کارکرد دارای پایداری کافی باشد و بر روی لاستیک مصرفی در سیستم، تاثیر نامطلوب نداشته باشد. ضدیخ خوب آتش گیر نبوده و دارای کمترین اثر سمی می باشد. همچنین بوی نامطلوب ندارد و دارای کف جزئی است. حرارت را به خوبی منتقل کرده و هیچگونه اثر نامساعدی بر روی تبادل حرارتی در سیستم خنک کننده ندارد. یک ضدیخ خوب در دمای پایین، گرانروی کم و قابل قبولی دارد. ضریب انبساط حرارتی پاینی داشته و بر روی رنگ بدنه خودرو اثر نامطلوب ندارد. بیشترین حفاظت را از خوردگی فلزات مورد استفاده در سیستم خنک کننده دارد.


[ بازدید : 1 ]

[ شنبه 7 مرداد 1402 ] 8:47 ] [ آوا ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]